تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب2022-01-18
CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثباتشده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما
با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و دادههای جمع آوری شده، تبلیغکنندگان قادرند پیام های خود را به دقیقترین شکل ممکن به مخاطبان مورد نظرشان برسانند. این روش، نه تنها بازدهی بالاتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد، بلکه هزینه های اضافی را نیز کاهش میدهد و بودجههای تبلیغاتی به صورت بهینه تری مصرف شوند. با توجه به گسترش اینترنت، شبکههای اجتماعی و فضای وب تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی هستند که بازخورد بهتری نسبت به تبلیغات آفلاین دارند. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند را شامل میشود که میتوان متناسب با هدف، یک یا چند مدل از آنها را انتخاب کرد.
تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب، یک کسبوکار میتواند برند خود را در لحظهای که بیشترین تأثیر را دارد، در ذهن مصرفکنندگان برجسته کند. این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد.
باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسب و کاری رقبایی در بازار دارد. بنابراین تنها آگاهی یافتن از یک برند و یا اطلاعات محصول برای جذب مشتری کافی نیست. معمولاً هر کسب و کاری با روشهای تبلیغاتی مختلف علاوه برشناساندن خود به مشتریان، آنها را برای خرید محصولات ترغیب میکند. برای تمایز از رقبا باید تبلیغات خود را برپایه ارزش افزوده طراحی و تولید کنید.
هر پیامک چند کاراکتر است؟
هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ یک ابزار ضروری برای بازاریابان دیجیتال به حساب میاد. در این روش روی مشتریانی که قبلا به یک برند علاقه نشون دادن یا با اون درگیر شدن، سرمایه گذاری می کنه. این کار با مجموعه ای مرتبط از پیام های تبلیغاتی (تبلیغات گرافیکی، ایمیل ها، تبلیغات رسانه های اجتماعی و غیره) انجام می شه که با رفتارهای قبلی مشتری همسو هستن، انجام می شه. مثلا فرض کنین مشتری یک جفت کفش مخصوص دویدن می خره؛ این مشتری بعدا با تبلیغاتی در مورد سایر لوازم جانبی دویدن هدف گرفته می شه. تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات (Targeted advertising)، راهی برای بازاریابان هستش تا تبلیغاتی رو به مشتریان ارائه بدن که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص اونها باشه.
آب را زمانی میتوان درون پارچ ریخت که همه سنگها و شنها در پارچ به صورت منسجمی کنار هم باشند. کسبوکار شما نیز چنین است، زمانی میتوانید به سود برسید که این ذهنیت را در مورد استراتژی بازاریابی درونگرای خود داشته باشید. برای مثال، یک شرکت تولیدکنندهٔ محصولات آرایشی و بهداشتی لوکس، در این موقعیت، تصمیم گرفت که تنها در مجلاتی که زنان آن را بیشتر از مردان تهیه میکردند، تبلیغات هدفمند داشته باشد. از نمونههای زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. از ویدیوها برای معرفی محصولات، آموزش نحوۀ استفاده از خدمات یا به اشتراکگذاری تجربیات مشتریان استفاده کنید.
اگر مشتریان فعلی مدام از یادآوری ویژگیها و خدمات پس از فروش آگاه شوند، احتمال رویگردانی آنها کاهش مییابد. ایجاد ترجیح برند معمولاً با تأکید بر تمایز و شخصیت منحصربهفرد برند انجام میشود. در این مرحله، مخاطبشناسی و تحقیقات بازار اهمیت ویژهای دارند تا بتوان فهمید مشتریان به چه ویژگیهایی در محصول علاقه نشان میدهند. اگر مشتری به برند شما ترجیح پیدا کند، احتمال خرید آیندهاش بهشدت افزایش مییابد.
با ارسال پیامک انبوه می تواند هم هزینه کمتری بابت اطلاع رسانی و تبلیغات پیامکی خود بپردازید و هم اینکه قابلیت هدفمندی بصورت دقیق بر اساس منطقه و مشاغل وجود دارد. ما در آموزشگاه بازاریابی پیامکی پیام رسان بیش از 5 ساعت ( 15 ویدیو ) آموزش انواع ارسال پیامک تبلیغاتی آماده کرده ایم . کارشناسان پنل پیامکی پیام رسان، همه روزه حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران و ارائه راهنمایی ثبت ارسال پیامک هستند. از بانک اس ام اس و نمونه پیامک تبلیغاتی های جذابی که در پیام رسان قرار گرفته است استفاده کنید تا یک متن جذاب برای ارسال پیامک انبوه خود استفاده نمایید. سامانه پیامکی پیام رسان به شما کمک می کند تا با چند کلیک ساده برای انبوهی از شماره موبایل ها پیامک تبلیغاتی و یا پیامک صوتی جذاب و تاثیرگذار ارسال کنید.
از آمار و اطلاعات استفاده کنید
این روش با استفاده از پیام های تبلیغاتی مرتبط با رفتارهای قبلی مشتریان، آنها را مجدداً هدف قرار میدهد. هدفمند بودن تبلیغات یکی از مهمترین اصولی است که باعث رشد نرخ تبدیل خواهد شد. وقتی استراتژی های تبلیغات را با مشخص کردن اهداف پیاده سازی کنید، نتایج متفاوتی در بازاریابی و فروش کسب خواهید کرد. در ادامه به راهکارهایی برای هدفمند کردن تبلیغات اشاره می کنیم که تبیعت از این روش ها کمک می کند بازدهی بیشتر از تبلیغات خود داشته باشید. نکته مهم بعدی که کسب و کار شما را به استفاده از تبلیغ نیازمند میکند، رقابت با سایرین است.
این ایزارهای آموزشی رایگان، به بازدیدکنندههایتان این اعتماد را می دهد که اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، میزان تحصیلات، شغل، درآمد، سبک زندگی و علایق افراد را بررسی و دستهبندی کنید. شات کردن در اینستاگرام مثل یک فرصت طلایی برای دیده شدن است، اما این شما هستید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. اگر پستها و استوریهای شما جذاب و مفید نباشند، ممکن است علاقهای به فالو کردن شما پیدا نکنند. صرفاً شات شدن کافی نیست؛ باید استراتژی داشته باشید و بدانید چگونه از این فرصت بیشترین بهره را ببرید.
برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد. بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند.
حتی ممکن است باعث شود در هدف، دستهبندیها، انتخاب رسانه یا محتوای خود تجدیدنظر کنید. بنابراین، اندازهگیری و تحلیل دادههای بهدستآمده ضروری است و باید تا میتوانید داده جمعآوری کنید. برای این کار میتوانید A/Bتستهای مختلف در مقیاس کوچک نیز انجام دهید و از نتایج آن در پیشبرد طراحی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.
پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید. در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین تبلیغ مربوط به یک پاپیروس در 3 هزار سال قبل از میلاد در مصر است. برخی دیگر نیز شروع تبلیغات را بعد از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در سال 1450 میلادی میدانند. تبلیغات به معنای ایجاد پیام و استفاده از تکنیکهای روانشناختی برای جلبتوجه و ترغیب افراد برای انجام یک اقدام خاص مانند خرید محصول یا خدمات است.
تعیین اهداف روشن، انتخاب کانالهای مناسب، تولید محتوای جذاب، استفاده از دادهها و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، از مراحل کلیدی در این مسیر هستند. همچنین، ارزیابی و بهینهسازی مداوم کمپینها، تعاملی بودن تبلیغات و بروز بودن با آخرین روندها و فناوریها از اهمیت بالایی برخوردارند. در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمیتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند.
{ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان
|}این نوع تبلیغات به کاربرانی که قبلاً علاقهای نسبت به محصولات شما نشان دادهاند، تمرکز میکند. سپس اطلاعات خود را وارد کنید و پس از انتخاب طرح مورد نظر و پرداخت موفقیت آمیز، می توانید با شماره موبایل و کلمه عبوری که تعیین کردید وارد پنل اس ام اس اختصاصی خودتان شوید. سامانه پیام رسان با اتکا به تیم حرفه ای و کاربلد خود توانسته تمامی ایرادات موجود در این بستر را پوشش دهد و بدون هیچ کمی و کاستی بهترین خدمات را شامل حال کاربران خود کند. در مرحله بعد، در نظر بگیرین که کدوم بخش از مخاطبان رو قراره برای کمپین اصلی خودتون هدف قرار بدین. شما می تونین این کار رو در حین تحقیق و تعیین بودجه خودتون انجام بدین؛ چون بخش مورد نظر می تونه اهداف و محل سرمایه گذاری منابع شما رو تعیین کنه.
- یکی از مهمترین فاکتورهای تبلیغات هدفمند، دستهبندیکردن مخاطبان (Audience Segmentation) است. {
- اگر شات کردن نتیجه خوبی داشت، میتوانید به همکاریهای طولانیتر فکر کنید. |}{
- همچنین کانالهای دیجیتال از انعطافپذیری فوقالعادهای برخوردارند؛ طوری که برندها میتوانند در پلتفرمهای مختلف، با روشهای متنوع و با هر بودجهای، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. |}
- این روش نیازمند زمان و تلاش نسبتاً زیاد است اما نتایج بلندمدت و پایداری دارد. {
- سپس آنها را براساس موضوع و نوع مخاطب دستهبندی کرده و برای هر تبلیغ خود گروه مناسبی از این سایتها را برای نشر آن انتخاب کنید. |}
- مشخصبودن بازار هدف به شما اجازه میدهد بدانید چه پیامی را در چه زمانی و از چه طریقی ارسال کنید.
پنل ارسال پیامک انبوه پیام رسان ، بهترین ابزار برای ارسال پیامک و مدیریت پیامک های دریافتی است که شما می توانید بصورت 24 ساعته از منشی پیامکی آن استفاده کنید . از مواردی که باعث شده همیشه وفادار سامانه باشیم، علاوه بر بستر فنی قدرتمند،پشتیبانی قوی آن بوده که با استفاده از افراد متعهد و کارآزموده ، همیشه با صبر و حوصله راهنماییم کردند. در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ امروزی، مشتریان به قدری به دیدن تبلیغات در طول وب گردی خودشون عادت کردن که معمولا تمایلی ندارن که تبلیغات رو به صورت کامل ببینن.
تبلیغات متنی بیشتر در موتورهای جستجو گوگل و بینگ اجرا میشود و دلیل هدفمند بودن آن، جستجو توسط کاربران است. کلمات کلیدی تبلیغاتی انواع گوناگونی دارند اما هر یک از آنها با هدفی که تبلیغ کننده در نظر دارد نمایش داده میشوند. کسبوکارها از این روش تبلیغات استقبال میکنند زیرا معمولا افرادی که قبلا از سایت بازدید داشتهاند اما خریدی انجام ندادهاند را جذب و به خریدار تبدیل میکنند. یکی از راههای ارزان برای تبلیغات هدفمند، استفاده از پیامک برای رساندن پیشنهاد به دست هزاران نفر است. یکتانت در کمپینهای پیامکی، گروههای متنوعی در اختیارتان گذاشته است تا هدفمند تبلیغ کنید.
آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. بهعنوان مثال با داشتن اطلاعاتی نظیر جنسیت و رنج سنی میتوان تبلیغات لوازم آرایشی و بهداشتی را به خانمهای بازه سنی ۲۰ الی ۴۰ سال نمایش داد.
وقتی هدف شما از تبلیغات مشخص باشد میتوانید شیوه درست تبلیغات مورد نظر خود را اتخاذ کنید، برای آن برنامهریزی کنید و طبق هدف و برنامه خود پیشروی کنید. روش کلی این نوع تبلیغات به این شکل است که ابتدا اطلاعات کاملی از جامعه هدف جمع آوری می شود و بعد از این مرحله به علاقه مندی های این افراد پرداخته می شود. سپس با داشتن این اطلاعات محتواهای روانشناسی شده که باعث تحریک احساسات مخاطب شود تولید می شود. اصل خلاقیت مهمترین موضوع در تولید محتوا و پیاده سازی تبلیغات هدفمند است که باعث تاثیرگذاری بیشتر بروی مخاطبان هدف می شود. پنل پیامک انبوه پیام رسان نیز بانک شماره موبایل تفکیک شده را جهت فرستادن پیامک انبوه و تبلیغات از طریق پیامک به کاربران ارائه می دهد.
ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه تخصص اصلی سامانه پیامک پیام رسان است که در کنار کلی امکانات دیگر جهت تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان ارائه می کند. ارائه نمونه متن های جذاب برای هر شغل و مناسبت ، راهنمای ارسال پیامک و مشاوره رایگان را می توانید در پیام رسان دریافت نمایید. فقط کافیست اقدام به ثبت نام پنل اس ام اس نمایید و ارسال اس ام اس تبلیغاتی را برای کسب و کار خود شروع کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی از پنل پیام کوتاه یک روش تبلیغات است که قابلیت اجرا از طریق ارسال پیامک انبوه و هدفمند را دارد.
استفاده از کانالهای نامناسب برای تبلیغات میتواند باعث عدم دستیابی به مخاطبان هدف شده یا حتی دسترسی به مخاطبان اشتباه و کاهش کارایی کمپین خواهد شد. در دنیای شلوغ دیجیتال، ویدئوهای کوتاه توانایی جلب توجه سریع مخاطبان را دارند. تبلیغات ویدئویی برای شبکههای اجتماعی مانند تیکتاک، اینستاگرام و یوتیوب مناسب است و امکان انتقال پیام در کمتر از ۶۰ ثانیه را دارد.
یعنی باید یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید، مزایای اصلی محصول یا خدماتتان را خلاصه وار بنویسید و یک عکس خلاقانه را هم برای تبلیغتان انتخاب کنید. مزیت این نوع تبلیغات این است که به راحتی میتوان با کمی خلاقیت توجه کاربران را جلب کرد و احتمال کلیک روی بنر را افزایش داد. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، میتوانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمعآوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژهای را ارائه دهید.
مثلا میتوان کاربرانی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها کردهاند را نسبت به افرادی که فقط از محصولات یا خدمات دیدن کردهاند در سطوح پایینی قیف فروش قرار داد و به آنها توجه بیشتری کرد. یکی از راههای تبلیغات هدفمند، هدفگیری بر اساس رفتار یکسان بین یک گروه است. برای مثال، محصولات و خدمات مذهبی برای افراد مذهبی مناسبتر است و آنها از پیشنهادتان بیشتر استقبال میکنند.
این موفقیت نتیجهٔ همگرایی صحیح استراتژی تبلیغات، برندسازی مجدد و استفاده از تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال برای ارائهٔ شواهد واقعی دربارهٔ کیفیت محصول بود. هنگامی که تصویر ذهنی مخاطبان اصلاح شود، نهتنها فروش افزایش مییابد، بلکه وفاداری مشتریان نیز تضمین میشود. هنگامی که یک کسبوکار محصول یا خدمتی تازه معرفی میکند، اصلیترین هدف، جذب مخاطب هدف و ایجاد افزایش آگاهی از برند است. برای نمونه، یک شرکت استارتآپی در حوزه نرمافزارهای مالی با راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین و ارجاع کاربران به وبینارهای آموزشی، توانست تنها در سه ماه، ۲۰ درصد افزایش فروش داشته باشد. در این مرحله، تأکید بر مزیت رقابتی و نشاندادن کاربردهای محصول، کلید اصلی تمایز در بازار است. صاحبان کسب و کارهای موفق روش های مختلفی را برای دریافت سود بیشتر تجربه می کنند.
برای انجام این کار نیاز به یک ابزار کارآمد و موثر دارید سامانه های پیامکی با امکانات متنوعی که برای کاربران در ارسال پیامک انبوه ایجاد می کنند یکی از ابزارهای کارآمد برای تبلیغات هدفمند می باشد. تبلیغات هدفمند امکان ردیابی و اندازهگیری موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را فراهم میکند. با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، میتوانید معیارهای کلیدی مانند بازدیدها، کلیکها، تبدیلها و بازگشت سرمایه را ردیابی کنید و بر اساس این دادهها، تصمیمگیریهای آگاهانهتری انجام دهید. برای تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا مخاطبان خود را بهخوبی بشناسید، اهداف تبلیغاتی مشخصی تعیین کنید و از ابزارهای تحلیل و اجرای مناسب استفاده کنید.
با در نظر گرفتن این فاکتورها، میتوان تبلیغات را به صورت کارآمدتر و با نرخ تبدیل بالاتری انجام داد. پیادهسازی تبلیغات هدفمند میتواند مزایای متعددی را برای کسبو کارها به ارمغان بیاورد. در ادامه به چند مزیت کلیدی اشاره میکنیم که بیشتر کسبوکارها میتوانند از آنها بهرهمند شوند. تبلیغات هدفمند استراتژیهای مناسبی را برای ارتباط موثر برندها با مصرف کنندگان ارائه میدهد.
این کار موجب میشود که مشتریان جدید تمایل بیشتری به انتخاب برند شما داشته باشند. با انجام این تست، میتوانید بیابید کدام نسخه از تبلیغ از نظر جذب مشتری و افزایش فروش موفقتر عمل میکند. تحقیقات بازار شامل استفاده از دیتاها، نظرسنجیها و بررسی رفتار مخاطبان است. این دادهها به شما امکان میدهد تا به مخاطبان هدف خود نزدیکتر شوید و اطلاعات ارزشمندی درباره آنها بهدست آورید. در مجموع، تمایل بازدیدکنندگان برای کلیک روی یک بنر در تبلیغات شبکههای اجتماعی به طور چشمگیری نسبت به تبلیغات در جستجو کمتر است.
تبلیغات همان جملاتی است که مادرمان برای اینکه اسفناج بخوریم، بهکار میبرد؛ اینکه «اسفناج خیلی خواص دارد و تو را قوی میکند»، یا «اسفناج غذای محبوب ملوان زبل است» و اینجور چیزها. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی دارید و برای فروش بیشتر یا شناختهتر شدن برندتان قصد دارید در روزنامه تبلیغات انجام دهید. آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ محصول شرکت پردیس شگفت پارس جنوب است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خودش را شروع کرده است ، بیش از 6 سال از اولین روزهای پلاسینگ میگذرد. همانطور که در طول مقاله نیز اشاره کردیم تبلیغات باید اصولی و استاندارد باشد تا به نتیجه دلخواه برسد. برای این که بهترین بازخورد را داشته باشید باید به تبلیغات به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید، یک سرمایهگذاری بلندمدت که در صورت موفقیت چندین برابر سود به همراه دارد.
این شرکت در تبلیغات تلویزیونی و شبکههای اجتماعی، داستانهای کوتاهی از خاطرات کودکان و نوجوانان با چیتوز منتشر کرد و از این طریق، اثرگذاری تبلیغات را افزایش داد. در نتیجه، میزان تعامل مخاطبان در شبکههای اجتماعی تا ۲۰ درصد بالا رفت و فروش محصولات در سال بعد رشد قابلتوجهی را تجربه کرد. در واقع، تعیین اهداف تبلیغاتی روشن و ساختارمند، بر تمام جوانب استراتژیهای بازاریابی اثر میگذارد؛ از پیام تبلیغاتی گرفته تا نوع محتوایی که در تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات سنتی ارائه میشود.
اساسا، این نرخ میزان درآمد هر واحد هزینه صرف شده برای تبلیغات رو محاسبه می کنه. با تبلیغات هدفمند، معمولا بازده بالاتری دارین چون هزینه ها فقط برای افرادی صرف می شه که احتمال تبدیل بالایی دارن. نرخ تبدیل به تعداد افرادی گفته می شه که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مثل خرید یا پر کردن یک فرم رو انجام میدن.
اینجا