ارتقادی بررسی کلمات کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟ انواع کلمات کلیدی و 5 روش شناسایی

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتری برای محتوای خود ایجاد کرده و بهتر و تخصص‌تر با رقبا رقابت کنید. با استفاده از داده‌های دقیق Ahrefs، می‌توانید بهترین فرصت‌ها را برای بهینه‌سازی سایت خود شناسایی کنید. یکی از مهم‌ترین روش ها برای فهمیدن سختی کلمات کلیدی اینکه متوجه بشیم رقبای ما در نتایج گوگل چقدر بک لینک دارن و چه مقدار این بک لینک‌ها کیفیت لازم دارن، طبیعتا برای فهمیدن این موضوع باید تجربه خوبی در سئو داشته باشیم. ساده‌ترین راه برای انجام این مرحله بعدی، برنامه‌ریزی کلمه کلیدی یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی یا SEO است. Wordtracker و Ubersuggest هر دو نسخه های رایگانی دارند که می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید.

SEMrush یکی از ابزارهای مهم در سئو است که خدماتی مانند تحقیقات ارگانیک، تحلیل رقابتی و تحقیق کلمات کلیدی را برای افراد و سئوکاران ارائه می‌دهد. آموزش کار با SEMrush به شما کمک می‌کند تا تحقیقات کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی در SEMrush، کافی است در بخش Keyword Magic Tool، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا میزان جستجو و کلمات مشابه آن نمایش داده شود. ابزار تحقیق کلمات کلیدی در سایت ryrob.com به کاربران کمک می‌کند تا کلمات کلیدی ارزشمند را برای بهبود عملکرد سئوی خود شناسایی کنند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، ایده‌های کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو، رقابت و دشواری ارائه می‌دهد و به ویژه برای وبلاگ‌نویسان و بازاریابان مفید است.

به عنوان مثال، با استفاده از دکمه New در قسمت فیلترها، انتخاب Query و سپس درج کلمه SEO، فقط کلمات کلیدی حاوی کلمه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در بالای جدول کلمات کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در درک روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور کافی است که بر روی کلمه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا کلمه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش داده می‌شود. ابزار رایگان SEO.ai برای تولید کلمات کلیدی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است. کاربران می‌توانند در این ابزار توضیح کوتاهی درباره کسب‌وکار یا وب‌سایت خود وارد کرده و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند برای بهبود سئوی خود دریافت کنند.

برای مثال، در حین کار با مشتری که خدمات مرکز تماس را ارائه می‌کرد، متوجه شدم که سرنخ‌ها هنگام نظارت بر تماس‌های خود به جای «مرکز تماس» از «خدمات پاسخ‌گویی» استفاده می‌کنند. کلمات کلیدی و عباراتی را که آنها برای توصیف محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، ضبط کنید. نیلز رویجمانز، کارشناس PPC، در لینکدین به اشتراک گذاشت که دوست دارد از کمپین های DSA استفاده کند و شرایط موفق را به کمپین های درآمدزا منتقل کند. اگرچه Google Keyword Planner ارزشمند است، کاوش روش‌های تحقیق جایگزین برای کشف مجموعه وسیع‌تری از جستجوهای مرتبط بسیار مهم است. در پایان، زرادخانه ای از تکنیک ها برای بهینه سازی کمپین های خود و به دست آوردن مزیت رقابتی در استراتژی رشد خود خواهید داشت.

تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و به اصلاح استراتژی کلمات کلیدی خود ادامه دهید. برای یافتن کلمات کلیدی جدید از گزارش‌های عبارت جستجو، کمپین‌هایی را با استفاده از عبارات از نوع تطابق گسترده بدون کلمات کلیدی منفی ایجاد کنید. عبارات جستجویی را که باعث تحریک تبلیغات شما در این پلتفرم می‌شوند، تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت‌های کلیدی دیگری را که می‌توان به کمپین‌های شما در Google Ads اضافه کرد، کشف کنید. این گزینه های تکمیل خودکار اغلب عبارات جستجوی محبوب و تغییرات دم بلند را نشان می دهند. کار دیگری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مربوط به خودتان را پس از جستجو کردن لیست کنید و این لیست مخصوص را برای خودتان ایجاد کنید.

سپس با استفاده از فیلترهایی مانند کشور، بازه زمانی، دسته‌بندی موضوعی و نوع جستجو، داده‌های مرتبط با کلمات کلیدی را مشاهده کنید. Google Search Console یک ابزار رایگان دیگر از گوگل است که بیشتر برای مدیریت سئو سایت و بررسی عملکرد صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام کلمات کلیدی باعث ترافیک به سایت شما می‌شوند و از این طریق می‌توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی نیاز به بهینه‌سازی بیشتری دارند. ChatGPT، مدل هوش مصنوعی از OpenAI، می‌تواند به شما در ایده‌پردازی برای تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوای مرتبط با آن‌ها کمک کند. اگرچه ChatGPT به طور خاص یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیست، اما می‌تواند به‌عنوان یک دستیار هوش مصنوعی در ایجاد ایده‌ها و جملات پیشنهادی برای کلمات کلیدی در صنعت‌های مختلف مفید باشد. با مشخص شدن این کلمات می توانید کلمه های کلیدی جستجو شده توسط کاربران را هم به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید و در آینده برای این کلمات هم بهینه سازی انجام دهید.

این کار کمک می‌کند هم متن جذاب‌تر شود و هم گوگل بهتر بفهمد صفحه درباره چیست. در فرایند تحلیل کلمات کلیدی، توصیه می گردد که به جای بررسی جداگانه معیارها، مجموعه‌ ای از آنها را همزمان مدنظر قرار دهید. ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. کلمات کلیدی که گاهی اوقات به عنوان عبارات کلیدی SEO شناخته می شوند، اصطلاحات و عباراتی هستند که برای ایجاد و توسعه محتوای آنلاین استفاده می شوند.

برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود. کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی متوسط یا رقابت پایین ممکن است در تحلیل اولیه جذاب باشد اما چنانچه هزینه هر کلیک (CPC) آن ناچیز بوده و منجر به فعالسازی ویژگی های SERP نگردد ارزش واقعی آن کمتر از برآورد اولیه خواهد بود. کلمه‌ کلیدی با حجم جستجوی کمتر اما CPC بالاتر، رقابت متوسط و احتمال نمایش در بخش ویژه نتایج جستجو، می‌ تواند انتخابی استراتژیک‌ تر محسوب شود.

اما با طراحی لبه‌های تخت، نمایشگر تخت و ماژول دوربین سه‌گانه‌ی جدا از هم در پنل پشتی، به‌راحتی می‌توان شباهت‌های آن‌ها را با مدل سال گذشته یا حتی Galaxy S23 که اولین بار این زبان طراحی را معرفی کرد، مشاهده کرد. اگر سوالی داشتید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، حتما پاسخ خواهیم داد. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و به‌طور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی می‌شوند. استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد.

Galaxy S24 FE از نظر سخت‌افزاری ارزش خرید بالاتری دارد، اما تا زمانی که ویژگی‌های جدید Galaxy AI را دریافت نکند (اگر اصلاً دریافت کند)، S25 در عملکرد و عکاسی برتری محسوسی خواهد داشت. سامسونگ ۷ سال به‌روزرسانی امنیتی و ۷ نسل به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای سری Galaxy S25 تضمین کرده است. این یعنی گوشی‌های این سری تا پایان ژانویه ۲۰۳۲ ایمن خواهند ماند و به‌احتمال زیاد تا اندروید ۲۲ (یا هر نامی که گوگل برای آن انتخاب کند) به‌روزرسانی خواهند شد. Galaxy S25 همچنان از باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپری مشابه Galaxy S24 استفاده می‌کند، اما این‌بار سامسونگ برای افزایش عمر باتری، روی بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و پردازنده‌ی جدید حساب باز کرده است. اما مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی گلکسی S25 Plus و S25 در همین بخش سخت‌افزار است. ممکن است با خود فکر کنید که این دو گوشی سخت‌افزار و تراشه مشابهی دارند، پس دلیل این تفاوت چیست؟ باید اشاره کنم که گوشی اس ۲۵ معمولی به دلیل ابعاد کوچیکتر فضای کمتری هم برای خنک‌کردن تراشه دارد.

این عبارات هر چند مترادف کلمه کلیدی نیستند ما بخاطر ارتباط معنایی نزدیکی که با کلمه کلیدی دارند، باعث میشوند محتوا غنی‌تر و جامع‌تر شود. که در نهایت، به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند و تجربه کاربری ارتقا پیدا کند. Moz یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی است که از آن می‌توان برای تحلیل سختی کلمات کلیدی و بررسی رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده کرد. Moz ابزارهایی مانند Keyword Explorer را ارائه می‌دهد که به شما در تخمین سختی کلمات کلیدی و پیدا کردن فرصت‌های جدید کمک می‌کند. Ahrefs Webmaster Tools یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیل سئو است که می‌تواند برای تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سختی آن‌ها به کار رود. Ahrefs به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی موردنظر خود را بررسی کرده و همچنین تحلیل دقیق‌تری از رقبا و بک‌لینک‌ها به دست آورید.

اگر خریدار به دنبال اطلاعات باشد و شما در عوض سعی کنید محصولی را به او بفروشید، ممکن است یک کلیک دریافت کنید، اما آنها به سرعت جهش خواهند کرد، که به رتبه شما آسیب می رساند. با این حال، اگر یک خریدار آماده خرید باشد و شما یک صفحه محصول را تحویل دهید، با خوشحالی خریدی را انجام خواهند داد. هنگامی که یک مصرف کننده یک عبارت جستجو را در گوگل وارد می کند، در جستجوی چیزی است و هر سوالی نیاز به یک پاسخ مشابه دارد. این به معنای فهرست نهایی کلمات کلیدی نیست، بلکه فرصتی برای طوفان فکری برای نقاط داده است تا تحقیقات شما را هدفمندتر و پربارتر کند. در مرحله بعد، با در دست داشتن این دسته بندی های کلی، زمان آن است که عبارات و عباراتی را که مشتری هدف شما ممکن است در نوار جستجو تایپ کند، شناسایی کنید تا اطلاعات، محصولات یا خدمات را بیابید.

امکانات جت سئو بسیار فراتر از تحقیق کلمات کلیدی بوده و ابزارهایی برای تحلیل وضعیت سئو، تخمین میزان بازدید رقبا، شناسایی مشکلات فنی سایت، تحلیل لینک سازی خارجی و … را نیز به شما ارائه می‌کند. شاید مهمترین نقطه ضعف جت سئو، رابط کاربری پیچیده آن باشد که با توجه به تنوع ابزارها تا حدی قابل پذیرش است و امیدواریم در نسخه‌های بعدی توجه بیشتری به این مساله داشته باشند. LSI Graph ابزاری است که برای تولید کلمه‌های کلیدی موسوم به LSI یا «latent semantic indexing» (به معنی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات) مورد استفاده قرار می‌گیرد (توجه کنید که این ابزار فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند). سختی کلمه کلیدی، نشان دهنده میزان دشواری رسیدن به رتبه اول گوگل برای یک کلیدواژه خاص می باشد. کلمات کلیدی با نمره سختی بالا مستلزم صرف زمان و تلاش بیشتر برای بهبود رتبه در نتایج جستجو هستند.

ترند به ما نشون میده که در چندین ماه گذشته محبوبیت یه کلمه چطور پیش رفته؛ آیا همچنان محبوب هست یا نه. اگر در انتخاب کلمات کلیدی تنها به میزان جستجوی آنها دقت کنیم، به احتمال زیاد با لیستی از عبارات کوتاه و یک یا دو کلمه‌ای روبرو می‌شویم که اتفاقا کسب جایگاه در آنها بسیار دشوار است. ویژگی‌های هوش مصنوعی در Galaxy S25 آن‌قدر گسترده هستند که می‌توان یک روز کامل درباره‌ی آن‌ها صحبت کرد. سامسونگ نه‌تنها قابلیت‌های متعددی را به این گوشی اضافه کرده، بلکه Personal Data Engine نیز به شکل ایمن و شخصی‌سازی‌شده به کاربران کمک می‌کند از این امکانات بهره ببرند. اما در اینجا تمرکز اصلی روی ویژگی‌هایی است که منحصراً در Galaxy S25 ارائه شده‌اند، جدا از قابلیت‌هایی که Google Gemini (و هر گوشی اندرویدی دیگری که از آن استفاده کند) ارائه می‌دهد. CPC مبلغی است که تبلیغ‌ کنندگان به ازای هر کلیک روی آگهی خود برای یک کلمه کلیدی خاص، پرداخت می‌ نمایند.

به‌عنوان مثال، می‌توانید بین دو کلمه "قرص نوربیون" و "آمپول نوربیون" جستجو کنید و ببینید کدام یک بیشتر جستجو شده است. نتیجه این مقایسه نشان می‌دهد که کدام دارو در بین کاربران بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، اموزش کار با Google Trends راحت و آسان است و همه افراد می‌توانند از این ابزار جهت بهبود محتوا و بازدید سایت خود استفاده نمایند. از وب سایت های رقبای خود با تجزیه و تحلیل محتوای آنها و شناسایی کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است در کمپین های جستجوی پولی خود استفاده کنند، الهام بگیرید. کسانی که هنوز سایت ندارند و قصد دارد این مراحل را تازه شروع کنند به این نکته توجه کنند.

عددی که کیورد پلنر اعلام می‌کند متوسط جستجوی ماهانه براساس آمار یکسال اخیر است ولی می‌توانیم نمودار تغییرات جستجو را نیز مشاهده کرده و از صعودی یا نزولی بودن جستجوی هر عبارت مطلع شویم. این داده‌ها کمک می‌کند تا در مورد ارزش سرمایه‌گذاری روی یک عبارت در طول زمان و شناسایی فصل داغ فروش اطلاعات بیشتری کسب کنیم. البته این ابزار مثل بقیه ابزارهای محبوب سئو، لوکیشن ایران رو نداره و زبان رو مجبوریم فارسی افغانستان تنظیم کنیم. این ابزار بدون خرید اکانت هم اطلاعات زیادی بهتون نمیده و جز ایده گرفتن برای کلمات کلیدی توی نسخه رایگان کار دیگه ای نمیشه کرد. مثلا ممکنه توی حوزه خرید گوشی موبایل، کلمات کلیدی با جستجوی بالای 10 هزارتا در ماه، جزو کلمات با حجم جستجوی بالا محسوب بشن.

اما قابلیت جدیدی که برای کاربران حرفه‌ای فیلم‌برداری اضافه شده، Samsung Log است؛ یک فرمت ضبط جدید که امکان تصحیح رنگ و کنترل نوردهی را در مرحله ویرایش فراهم می‌کند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد پروفایل رنگی را مستقیماً روی گوشی تنظیم کنید، اما باید در نظر داشت که فایل‌های Galaxy Log بسیار حجیم هستند و حدود سه برابر بیشتر از ویدئوهای معمولی فضا اشغال می‌کنند. بنابراین، این قابلیت برای فیلم‌برداری روزمره چندان کاربردی نیست اما برای ویرایش‌های حرفه‌ای گزینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارت‌هایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب می‌آیند.

کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااین‌حال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد.

تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند انتخاب عبارات براساس میزان جستجو، هدف کسب و کار و نیت کاربر از جستجو است. با تحلیل کلمات کلیدی متوجه میشیم برای استراتژی که در نظر داریم باید کدوم کلمات رو انتخاب کنیم و روشون مانور بدیم. حقیقت اینه که تحقیق کلمات کلیدی بدون تجزیه و تحلیل داده هایی که به دست آوردیم، هیچ فایده ای برای سئو نداره! برای آنکه بتوانیم تخمینی از میزان جستجوی هر عبارت داشته باشیم باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بهره بگیریم. بهترین ابزار برای تخمین میزان جستجوی کلمات، Keyword Planner است که در ادامه بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند.

در شروع فعالیت، انتخاب کلمات کلیدی با سطح رقابت پایین می‌ تواند جهت دستیابی سریع‌ تر به نتایج مطلوب، کمک شایانی نماید. در حالی که دستاوردهای سریع مهم هستند، نباید کلمات کلیدی رقابتی و پر جستجو نادیده گرفته شوند. اگرچه دستیابی به رتبه‌ بالا برای عبارات با حجم جستجوی زیاد در کوتاه‌ مدت دشوارتر است اما سرمایه‌ گذاری روی آنها منجر به افزایش قابل توجه ترافیک وب‌ سایت خواهد شد. همچنین با آموزش کار با Ahrefs و آموزش کار با SEMrush می‌توانید تحقیقات خود را در زمینه کلمات کلیدی رقبا انجام دهید. مثلا، آموزش کار با Google Trends می‌تواند به شما نشان دهد که کدام کلمات کلیدی در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارد و بیشتر سرچ شده است.

روش‌های تحقیق کلمات کلیدی بسیار متنوع است، اما در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم که شامل 5 روش تحقیق کلمه کلیدی است که باید بلد باشید. ابزار Keyword Difficulty Checker یکی از ابزارهای سختی کلمات کلیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا می‌توانید برای یک کلمه کلیدی خاص، در صفحه اول نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید یا نه. این ابزار به طور خاص برای تخمین رقابت و بررسی وضعیت کلمات کلیدی مفید است. از این رو باید از فرد متخصص برای شناسایی و بررسی کلمات کلیدی استفاده کرد. پابلیکا به عنوان یکی از سایت‌های خدمات دهی تولید محتوا و خدمات سئو شما را در تحقیق و بررسی کلمات کلیدی کمک می‌کند.

به طور منظم اخبار، به روز رسانی ها و روندهای صنعت را مرور کنید تا در مورد موضوعات یا اصطلاحات نوظهوری که به طور بالقوه می تواند برای کمپین های شما مرتبط باشد، به روز بمانید. در اینجا چند ابزار و استراتژی موثر وجود دارد که می توانید در هنگام گسترش کمپین های خود از آنها استفاده کنید. دوره حضوری آموزش سئو مشهد که تمامی سرفصل ها را به طور جامع تدریس خواهیم کرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اگر تخصص شما تنها در حوزه سئو است پیشنهاد می‌کنیم زمان خود را صرف یادگیری و استفاده از این ابزار نکنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری